Világbajnok késés! "Mindent visz" a MÁV az utastájékoztatás színvonalával!

2017. augusztus 03. 12:56 - WilliamspearHUN

Avagy hogy tartsuk az utast és a vasutast tudatlanságban...

A MÁV-START új elővárosi vonatai számomra mindig is nagy előrelépést mutattak a hazai vasúti közlekedésben. Kétségkívül korszerűek, komfortosak, modernek, európai színvonalúak a MÁV által üzembe állított  FLIRT motorvonatai!

De a MÁV utastájékoztatásának színvonala meg a béka segge alatt van annyira, hogy szegény béka ijedten tekinget maga alá, s nézi a tátongó szörnyű mélységet!

Tárnok - Déli pályaudvar viszonylatban a menetidő 24 km-es távon 24 perc!!! Azaz percenként egy kilométer! Tehát 60 km/h-ás az átlagsebesség! Ha valaki nem érzékelné ennek mibenlétét, az előtt például azt a tény szeretném feltárni, hogy a zónázó Érd és Tárnok közötti szakaszon 118 km/h sebességet közlekedik! Urambocsá' ez bizony gyorsvonati sebesség. S ettől is olyan komfortos a zónázás vonattal, s kevésbé vonzó busszal vagy kocsival ingázni a fővárosba.

Sajnos a mai napon ezt a MÁV-nak sikerült egy negatív világcsúccsal lerombolnia! Mivel a hivatalos menetrend szerint, kis késéssel induló 4537-es zónázó Tárnokról a Déli pályaudvarra érve 32 perces késést sikerült produkálnia!

tarnok-deli_1.jpg

Sokan hördülnek majd fel és nem értik felháborodásomat, mert a MÁV tud ennél nagyobb késést is összehozni. Azonban felhívnám a szíves figyelmüket - velük egyetértve, s őket megértve -, arra az egyszerű tényre, hogy a MÁV és az állam sok milliárdot költött egyes pályaszakaszok és vasútbiztonsági rendszerekre, s ezzel teremtette meg az elővárosi vasútközlekedés gyorsaságát!

Másrészt a vasúti közlekedés egyik elsődleges és legfőbb szempontja a biztonságos közlekedés! Tehát, ha ezt a biztonságot bármilyen tényező veszélyezteti, a vonat vagy csökkentett sebességgel közlekedik vagy megáll!

Teljesen ésszerű volt, hogy a szakaszt felügyelő vasútirányítók egy műszaki hiba miatt lassították a szerelvény mozgását, majd késleltették Érdnél és megfogták Kelenföldnél.

Az viszont már teljesen érhetetlen, hogy miért nem adott tájékoztatást a MÁV az utasok részére!!!

Ugyanis a vonaton tartózkodó jegyellenőrök rendelkeznek szolgálati mobiltelefonnal, kapcsolatban állnak menet közben a vonatvezetővel, kaphatnak üzenetet arra az eszközre, amivel ellenőrzik a jegyeket. A vonatvezető folyamatos kapcsolatban áll a szakaszt felügyelő menetirányítóval. Ezekben a motorvonatokban a vonatvezető a beépített hangosbemondó rendszeren keresztül tudja tájékoztatni az utasokat a késés okáról. Az állomások egymással on-line kapcsolatban vannak, azaz az érdi állomás vélhetően tudta, hogy nem fogják beengedni vagy onnan továbbengedi a szerelvényt a Déli pályaudvarra.

De senki nem mondott semmit! (Egyszer hangzott el a vonaton, hogy "technikai okok miatt történik a várakozás")

Természetes volt az utasok reakciója. Sokan idegesen nézegették az órájukat, mások morgolódtak, az szájkaratésok meg indokoltak...

A jegyellenőrök, a vonatkísérő, a vonatvezető viszont nem tudott semmit!!

Érdeklődtem a jegyellenőröktől, de azt válaszolták, hogy nem kaptak felvilágosítást sem ők, sem a vonatvezető!

Jól látszik, hogy ebben az időszakban valami műszaki probléma adódhatok a Kelenföldi pályaudvaron, mert itt torlódott fel a forgalom:
 tarnok-deli_2.jpg

Egy dolog miatt morgok, de nagyon!

Ha a Kelenföldi pályaudvar személyzete és a forgalom biztonsági felelőse jól tudta, hogy nem engedheti tovább a szerelvényt a Déli pályaudvar felé, akkor miért nem mondták be a pályaudvaron és az ott rekedt vonatokon:

"Tisztelt Utasaink!
A szerelvények vasútbiztonsági okok miatt állnak!
A hiba elhárítása a biztonságos közlekedés feltétele!
Kérjük szíves megértésüket, s köszönjük türelmüket!"

S itt valósult volna meg a korszerű technikára épült elővárosi közlekedés és a kulturált, magas színvonalú utastájékoztatás!!!

De lehet, hogy véleményemmel egyedül vagyok, s ez csak egy "különvélemény"...

Tisztelettel: Erdős Zoltán (Williamspear)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kulonvelemeny-williamspear.blog.hu/api/trackback/id/tr5312716810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laza... 2017.08.04. 21:42:10

Minek ez a sok felkiáltójel?

stylex450 2017.08.05. 00:34:22

Heti szintenátélem mindazt, amiről írsz. A Bp-Cegléd vonalon ingázom, és már megszámlálhatatlanul sok órát ellopott tőlem és utastársaimtól a vasút.
Az utastájékoztatás kurvára nem nem megy nekik.
A vízfejű MÁV megmaradt egy büdös, redvás, gyökér, kommunista vállalatnak. Máshol ilyen szar szolgáltatásért a vezérigazgató nemcsak lemond, hanem azonnal harakirit követ el. M.o-n viszont több millás havi fizu jár

Leordítász király 2017.08.05. 00:34:46

Hát az van náluk is, mint nálad.

Mondták volna ők, mondták volna, de a véleményük csak előzetes moderáció után jelenik meg... :D
süti beállítások módosítása